Phantom Pain بازی جدیدی است که بامداد امروز و در حین مراسم VGA 2012 معرفی شد و سوالات بسیاری را به وجود آورد. با توجه به محتوای تریلر خیلی سریع این بازی را به کوجیما و به احتمال زیاد به سری Metal Gear Solid ربط دادند که همه ی دلایل آن را در ادامه میخوانیم.

استدیوی سازنده بازی، Moby Dick Studios

تا قبل از مراسم VGA هیچ کس سازنده ی بازی یعنی Moby Dick Studios را نمیشناخت. با مراجعه به سایت رسمی این استودیو که فقط چند هفته از ساخت آن میگذرد متوجه میشویم که مدیر این استودیوی احتمالا سوئدی شخصی به نام Joakim Mogren است. اگر کمی کلمات Joakim را جا به جا کنید میفهمید که در اصل این اسم جا به جا شده ی Kojima است. اگر حرف اول و آخر Mogren را نیز حذف کنید به Ogre میرسید که اسم رمز پروژه ی دیگر کوجیما است و گفته میشود ربطی به سری MGS ندارد.

تی شرت اعضای استودیوی Phantom Pain در بخش کونامی

همچنین Alex Rubens که نویسنده آزاد چندین سایت بزرگ مربوط به بازیهای ویدیویی است و در مراسم نیز حضور داشت در تویتر خود نوشته است که افرادی با تی شرت Moby Dick Studios در بخش VIP متعلق به شرکت کونامی بوده اند. نکته جالب اینجاست که Alex Rubens در تویت بعدی خود اشاره کرده است که این افراد سوئدی نبوده اند.

توییت آلکس روبینز در مورد تی شرت ها…

… و در مورد سوئدی نبودن آنها

شباهت شخصیت اول بازی به Big Boss

در تصویر پایین به وضوح شباهت این دو را میتوان دید. حتی جای زخم نیز روی صورت هر دو دیده میشود.

حتی جای زخم ها هم یکی است

در تصویر سمت راست که هنگام معرفی Ground Zeroes منتشر شد نوشته شده بود:‌ «From FOX, two phantoms were born» مطمئنا استفاده از کلمه فانتوم در هر دو جا تصادفی نبوده است.

شباهت یکی دیگر از شخصیتها به Volgin

آیا مردی که در تریلر بازی Phantom Pain از آتش بیرون می آید همان شخصیت منفی MGS 3 یعنی Volgin است؟ کوجیما قبلا هم گفته بود که برای تست Fox Engine مدل صورت Volgin را ساخته است. همچنین با استفاده از این موتور بازیسازی کوجیکا پرستار نیز طراحی کرده بود که این تریلر نیز در بیمارستان اتفاق می افتاد. فقط کافی است به پاهای هر دو نگاهی بیاندازید. کاملا شبیه هم هستند.

Vogin، شخصیت منفی متال گیر سالید 3

لوگوی پنهان شده Metal Gear Solid V در لوگوی Phantom Pain

در بالای لوگوی فانتوم پین بعضی کاراکترهای نامفهوم وجود دارد که به راحتی میتوان Metal Gear Soled V را در بین آنها جا داد. به تصویر زیر دقت کنید.

لوگوی MGS5 در The Phantom Pain

اما تنها نکته ای که شک برانگیز است این است که تاکنون هیچ نسخه ای از سری MGS از حروف رومی برای شماره خود استفاده نکرده اند.

سعی Geoff Keighley در گمراه کردن بیشتر گیمرها

Geoff Keighley بلافاصله با مشاهده توجهی که به این تریلر شده در تویتر خود با انتخاب کلماتی که نه صورت مسئله را تایید میکنند و نه تکذیب اعلام کرد که Phantom Pain واقعا یک بازی است و قبلا هم چیزی از آن به نمایش در نیامده است. این حرف او این حدس را که Phantom Pain همان Ground Zeroes باشد را کاملا رد میکند اما شک و شبهه Metal Gear Solid 5 بودن این بازی همچنان سر جای خود باقی میماند.

تویت Geoff در مورد Phantom Pain

آیا The Phantom Pain به کوجیما ربط دارد؟ آیا شاهد نسخه دیگری از سری Metal Gear Solid خواهیم بود؟ یا واقعا با یک بازی امیدوارکننده از یک استودیوی ناشناخته سوئدی طرف هستیم؟ هنوز هیچ چیز معلوم نیست!

5 نظر برای “تمام مدارکی که ثابت میکند Phantom Pain همان MGS 5 است

در صورتی که نظر شما به پست مربوط نیست لطفاً از صفحه تماس با من استفاده کنید.

برای اینکه بازی در حال انجامتان یا بازی مورد علاقه یتان در کنار نام و آواتار شما در قسمت نظرات نمایش داده شود، میتوانید وارد پروفایل خود شده و آن را اضافه کنید.

با کلیک روی هر یک از دکمه های زیر می توانید نظرات مربوط به گروه خاصی از کاربران را مخفی کنید. برای مثال روی دکمه کاربر تازه کار کلیک کنید تا تمام نظرات مربوط به همه کاربران تازه کار ناپدید شود. توجه داشته باشید که در این صورت جواب دیگر گروه ها به کامنت مربوطه هم ناپدید خواهند شد.

مدیریت سایت حـــــــــرفه ای کاربر فعال کاربر تازه کار
پنهان کردن / نمایش نظرات کاربران
  1. Layken حـــــــــرفه ای

    هر چی از استاد رسد نیکوست

  2. GHOST حـــــــــرفه ای mafia1

    khob bod vase poz dadn pish dosta khobe

  3. erfan game تازه کار dead space 2 _ red dead redemption_watch dogs

    خودشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  4. JOKER تازه کار watch dogs

    آخه کدوم بی کارایی نشستن اینا رو در آوردن!!!!!!!!!!!!!!!
    حالا زخم ممکنه هر کسی بفهمه ولی اون لوگوی فانتوم و متال گیر سولد خیلی جالب بود
    اگه این فکر رو جای دیگه به کار میبردن چی میشد؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *