چند ساعتی می شود که اولین قسمت از فصل دوم بازی سریالی The Walking Dead را تمام کرده ام اما هنوز در بهت و حیرتم! تعجب می کنم که سازندگان یک بازی چقدر می توانند بی رحم و سنگ دل و البته جادوگر باشند! چه طور می توانند بازی بسازند تا در آن در حین زجر کشیدن لذت هم ببرید. بازی بی رحمی که قرار است عاشقش شوید!

چند ماهی بود که منتظر عرضه فصل دوم بازی The Walking Dead بودم. اگر بدون دروغ نگویم دقیقا پس از پایان فصل اول و آن پایان بندی فوق العاده. منتظر بودم تا باز هم با لبخندی بر لبان لی و یا کلمنتاین دل شاد شوم و با دیدن ترس و وحشت در چره یشان من هم پریشان شوم.  در این مدت زمانی که بین عرضه فصل اول و دوم بازی وقفه افتاد قسمت اول بازی جدید استودیو Telltale یعنی The  Wolf Among Us هم منتشر شد و همین کافی بود تا علاوه بر این که عاشقش شدم و حالا هم دارم در آتش انتظار قسمت دومش می سوزم انتظاراتم از مرده متحرک دو برابر شود.

The Walking Dead

 

نام: The Walking Dead Season 2:Episode 1
سازنده: Telltale Games
ناشر: Telltale Games
سبک: Graphic adventure
پلتفرم: PC.PS3.XBOX 360
تاریخ عرضه: Dec 2013

 

همان طور که پیش از این گفته شده بود در فصل دوم بازی کنترل کلمنتاین را بر عهده خواهید داشت ولی باید بدانید اینکه کنترل یک کودک را بر عهده دارید دلیل نمی شود زامبی ها با شما با مهربانی رفتار کنند! حتی ممکن است انسان های معمولی هم بر ضد شما باشند. چند ماهی از وقایع فصل اول و مردن لی می گذرد. حالا از آن گروه چند نفره که هر از چند گاهی هم عضوی به آن اضافه یا کم می شد امید و کریستینا و کلمنتاین باقی مانده اند و دائما در حال حرکت هستند تا مدت زمان بیشتری زنده بمانند. بازی بسیار آرام آغاز می شود اما پشت این آرامش طوفانی نهفته که همان ابتدای کار به چرخ دنده های احساساتتان فرمان می دهد که حرکت کنید من مرده متحرک هستم!

پس از مدتی کلمنتاین مجبور می شود برای فرار کردن از دست عده ای از انسان ها از کریستینا جدا شود که پس از این جدایی جست و جو و پیدا کردن کریستینا در بازی هدف اصلی شما خواهتد بود. کلم در این راه  با سگی رو به رو می شود. با دیدن سگ به خود می گویید این سگ می تواند همراه خوبی برایتان در طول بازی باشد و سازندگان خلاقیت خوبی به خرج داده اند. به علاوه او می تواند کار هایی انجام دهد که کلمنتاین نمی تواند اما خیلی زود همین سگ دردسر بزرگی برایتان بوجود می آورد و باعث مشکلات زیادی برای کلمنتاین می شود. بعد از آان کلمنتاین که دیگر بسیار خسته و گرسنه شده در جنگل به جست و جوی خود ادامه می دهد و به دومرد بر می خورد. آن دو مرد کلمنتاین راه به محل زندگی گروهی که تشکیل داده اند می برند اما به دلیل این که فکر می کنند کلمنتاین به ویروس مبتلا شده او را شبی در قرنطینه نگه می دارند. داستان قسمت اول بازی در همین جا تمام  می شود. داستان فراز و نشیب های زیادی دارد و درست در جایی که احساس آرامش و راحتی می کنید با ضربه ای بیدارتان می کند. حالا کلمنتاین با افراد جدیدی آشنا شده.عده ای که مخالف بودن او در کنارشان هستند و عده ای … .

به قیافه معصومش نگاه نکنید.پشت این قیافه نیت شومی نهفته!

مثل تمام بازی های ساخته شده توسط استودیو Telltale  شاه رگ اصلی بازی داستان است و گیم پلی آان فقط به انتخاب دیالوگ و بررسی محیط خلاصه می شود. سیستم انتخاب ها و جست و جوی محیط مثل قبل کامل و بی نقص است. در طول بازی بار ها شاهد درگیری و تعقیب و گریز خواهید بود که مثل The Wolf Among Us ا با کلید زنی همراه هستند و تنوع خوبی به گیم پلی بازی اضافه می کنند. درست در جایی که دارید از شنیدن دیالوگ ها و صحبت های طولانی بین کارکتر ها خسته می شوید یک درگیری یا اتفاق هیجان انگیز رخ می دهد و شما را از باتلاق بی حوصلگی بیرون می کشد و شارژتان می کند. از نظر انتخاب ها بازی کمی ضعیف عمل می کند. به شخصه در فصل اول در هنگام انتخاب های مهم بازی واقعا مردد بودم و انتخاب برایم دشوار بود اما حالا این مورد آن چنان که باید جذاب نیست. شاید در طول بازی فقط یک انتخاب باشد که سرنوشتتان را به صورت قابل توجهی دگرگون کند.

بازی پر است از درگیری های هیجان انگیز. کافی است اشتباه کنید تا کشته شوید

کلمنتاین بی رحم تر شده و یا بهتر است بگویم شجاع!

 

در مورد گرافیک و صداگذاری بازی چیزی برای گفتن ندارم. همه چیر مثل قبل کامل و بی نقص است. احساسات در چهره کارکتر ها موج می زند و موقع صحبت کردم تک تک اجزای چهره شان تکان می خورد. با دیدن قیافه کامنتاین کاملا متوجه بزرگ شدن او می شوید. البته این مورد نه تنها در قیافه بلکه در همه ی وجوه شخصیت کامنتاین دیده می شود. حالا او  عاقلانه تر صحبت می کند. به علاوه می تواند به تکه چوبی به جان یک زامبی بیفتد و مغزش را متلاشی کند و یا اگر مجبور باشد دستش را بخیه بزند. علاوه بر این او هنوز  خاطرات و اتفاقات فصل اول را فراموش نکرده.هنوز عکس لی را در کوله اش دارد.با دیدن یک نقاشی روی دیوار به یاد داک  می افتد و ….

با دیدن عکس لی احساس عجیبی پیدا کردم. گویی خودم جای کلمنتاین بودم!

بخیه زدن دست کلمنتاین واقعا بهترین بخش قسمت اول است! حتی با وجود آن همه درگیری و تعقیب و گریز های هیجان انگیز.

پیشنهاد می کنم اگر الان در حال بازی کردن ندای وظیفه یا فرقه اساسین جدید هستید بی خیال شوید و به دنیای آخر الزمانی مرده متحرک پای بگذارید. دنیای بی رحم که مرگ در هر گوشه از آن کمین کرده.

نکات مثبت
  • درگیری های خوب و هیجان انگیز
  • احساس هم دردی با کارکتر ها
  • محرک های خوب داستان
نکات منفی
  • ضعف در تصمیمات بازی

9.5

10

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestShare on RedditShare on TumblrEmail this to someone

33 نظر برای “زنده بمان | نقد قسمت اول بازی The Walking Dead Season 2

در صورتی که نظر شما به پست مربوط نیست لطفاً از صفحه تماس با من استفاده کنید.

برای اینکه بازی در حال انجامتان یا بازی مورد علاقه یتان در کنار نام و آواتار شما در قسمت نظرات نمایش داده شود، میتوانید وارد پروفایل خود شده و آن را اضافه کنید.

با کلیک روی هر یک از دکمه های زیر می توانید نظرات مربوط به گروه خاصی از کاربران را مخفی کنید. برای مثال روی دکمه کاربر تازه کار کلیک کنید تا تمام نظرات مربوط به همه کاربران تازه کار ناپدید شود. توجه داشته باشید که در این صورت جواب دیگر گروه ها به کامنت مربوطه هم ناپدید خواهند شد.

مدیریت سایت حـــــــــرفه ای کاربر فعال کاربر تازه کار
پنهان کردن / نمایش نظرات کاربران
  1. emad_heydari تازه کار

    منتظر دو بازی بعدی telltale game هستم
    borderland
    game of throne
    راستی اپیزوید اولی wolf among us تو xboxlive رایگان شده صرفا جهت اطلاع

  2. mostafa تازه کار watch dogs

    اینطور که تعریف کردید،یعنی از فیلمشم قشنگ تره ولی نه گرافیک چندانی داره و نه به پای assassins و cod می رسه…
    از نظر من بهتره بریم سریالشو بشینیم ببینیم

    1. ebi کاربر مهمان

      گرافیک نزدیک به کتاب کمیک

      9

      دیدن سریال حس فوق العاده ای داره، خصوصا که داستان سریال به شدت براساس کمیک دنبال میشه اما بازی داستان دیگه ای داره مه بازم از ذهن پراز ایده ی رابرت کرکمن متراوش شده. به هرحال سریال هم خیلی دیدنیه و شخصیتها به خوبی از پس نقش براومدن. اما بازیش حس بهتری داره.

  3. M.N.EZIO تازه کار

    این طور که به نظر میرسه شما تا حالا این سری رو بازی نکردید.اگر این طوری حتما فصل اول رو تهیه کنید.

  4. Farhad flc تازه کار

    YEEAAAHHHHH…..STILL NOT BITTEN

  5. mostafa تازه کار watch dogs

    یعنی به بازی های مطرحی مثل call of duty میرسه؟

    1. M.N.EZIO تازه کار

      از نظر گیم پلی قابل مقایسه نیست اما از نظر داستان هیچ بازی ای به گرد پای این هم نمی رسه!

  6. erfan کاربر برتر

    امیدوارم مثل روند بُرینگ و کلیشه ای سریالش نشه. . .

  7. mostafa تازه کار watch dogs

    پس حتما باید بازیش کنم.
    دستت درد نکنه
    عالی

  8. weal2y تازه کار

    واقعا برا بعضیا باید متاسف بود…اگه اونا گیمرن من نیستم…××× با cod مقایسه میکنن….آخه چه ربطی دارن؟؟؟؟؟؟؟
    23 سالمه 18 سال دارم بازی میکنم 4 سالم هست cod4 آنلاین میزنم…××× تمومی ندارن
    یکی از بهترین بازی هایی بود که پلی کردم.محشره

  9. danial تازه کار

    نقد خوبی بود اما اینجوری که داستان قسمت اول لوث شد!!!!

    کاش همون اول خطر لوث شدن داستان رو می نوشتین!!

    1. M.N.EZIO تازه کار

      با توجه به این که رکن اصلی این بازی داستان هست این که توی نقد حرفی از اون زده نشه کمی مشکله!

      1. مرتضی کاربر مهمان

        10

        اتفاقا داستان کاملا ناقص مطرح شده و به خیلی از نکات اشاره نشده است مثلا سرنوشت امید، عاقبت دوستی با سگ و…

  10. سعيد 007 تازه کار

    آقا من الان می خوام پارت ۶ (یا هر پارت دیگه ای رو دان کنم) مال ویدیو های مراحل GTA v میگه قابل پخش نیست و ارور می ده! دانلود نمیشه!

    چیکار کنم؟

  11. sadeq تازه کار

    از بازیش اصلا خوشم نیومده بود خیلی دیگه لوسش کرده بودن.

  12. Ehsan حـــــــــرفه ای DotA2

    همین الان بازی رو تموم کردم.
    تازه بازی شروع شده بود و داشتم از دیدن امید و اون بچه ی در راهشون لذت میبردم که… با اون اتفاق تازه یادم افتاد که این The Walking Dead هست! جایی که هیچ رحمی وجود نداره!
    شروع خیلی خوبی بود، خیلی خوب و خیلی دردناک.
    اون صحنه ی بخیه زدن دستمون هم از زجرآور ترین چیزایی بود که تو بازیهای کامپیوتری دیدم! دقیقا حس وقتی رو داشتم که با Lee میخواستم پای اون معلمه رو با تبر قطع کنم.اونجا برای اولین بار واقعا از کاری که داشتم میکردم پشیمون شده بودم
    بعضی جاها همراه با شخصیت اصلی منم سرمو برمیگردوندم، بازی خیلی خوب(عالی!) حس شخصیت اصلی رو منتقل میکرد.
    و خیلی خوشحال شدم وقتی که دیدم بازی فایل ذخیره فصل قبل رو شناسایی کرد و توی آنچه گذشت تصمیماتی که خودم گرفته بودم رو نشون داد.هرچند که فکر نکنم تصمیمات فصل قبل هیچ اثری روی این فصل داشته باشه اما خیلی حال کردم D:
    یه نکته ی خیلی خوب دیگه ای هم که داشت یادآوری هایی که بود که از فصل قبل میکرد. حس خیلی خوب بود.
    اما نکته منفی بازی به نظر من صداگذاریشه. بعضی موقع ها تو یه شرایطی جوری دیالوگ ها ادا میشه که اصلا به اون شرایط نمیخورن. مثلا کلمنتاین زخمی و خسته افتاده بعد خیلی واضح و شمرده دیالوگ میگه انگار که نه انگار داره از خستگی و درد از حال میره!
    یه مقدار هم این سیستم انتخاب دیالوگ جدید دست و پا گیر شده(نسخه PC). قبلا راحت میشد با زدن اعداد 1تا4 دیالوگ ها رو انتخاب کرد. اما الا باید حتما با موس انتخاب کنیم، یکمی اذیت میکنه.خیلی شد تا بیام موس رو رو دیالوگ بیارم و انتخابش کنم، زمان تموم شد 😐

    ممنون نقد خوبی بود. فقط انگار آپلود سنترتون عکسا رو پاک کرده:|

    1. امیرعلی کاربر مهمان

      اقا یه سوال کی برای ایکس باکس میاد؟؟؟؟؟؟؟ خواهش میکنم جوابمو بدید به این ایمیل
      Amira6394@gmail.com

      1. ali کاربر مهمان

        این بازی برای کنسول ها ی ps2 وxbox,ps3 وجود دارد

  13. Handsomewolf
    Handsomewolf حـــــــــرفه ای ...

    برای اجرای بازی به نسخه قبلی نیاز داره؟

    1. hossein code مدیریت سایت هیچی!
    2. ali کاربر مهمان

      خیر فصل یک و دوم این بازی به صورت جداگانه است و داستان فصل اول و دوم ادامه قسمت دوم است

    3. Mavrick کاربر مهمان

      IrfFWvBHmE7

      tlqfSERUWwz0

      3

      Aw, this was a really wonderful publish. In concept I’d prefer to create like this also – taking time and real work to produce a good post… but what can I say… I prsnoarticate alot and never appear to get one thing completed.

  14. ejmin2014 تازه کار

    ejmin2014 استیم add کنید مرا 🙂

  15. Palang تازه کار

    دی ال سی جدید last of us رو می زارین؟

    مراحل بازی ryse son of rome رو می زارین؟

    1. hossein code مدیریت سایت هیچی!

      last of us هنوز معلوم نیست. فعلا که منبع ما نذاشته. اگر گذاشت ما هم میذاریم.

      رایز رو هم فکر نکنم. ارزشش رو نداره.

  16. hossein code مدیریت سایت هیچی!

    داستان خوب

    گیم پلی کم عمق، کوتاه بودن بازی

    8

    خوبه، منتظر قسمت بعدیم

  17. siavash کاربر مهمان

    10

    kheili bazie qashangie
    rasti 1 nokte
    serialesh kollan ie chiz digast be serialesh in rabti nadare
    vali dar kol hal kardam bahash in sabk(serial-bazi)kheili jalebe omidvarram baziaie behtartari vase in sabk biad man ke kheili ba in sabk hal mikonam

  18. Hosein S تازه کار

    داستان و روایت

    نداره !

    8.5

    جالب بود ، ممنون .
    این بازی که شاهکاره ، منم که طرفدارش.
    اما در ابتدا انتظار داشتم ، تصمیم های فصل قبلم تاثیر بیشتری روی این فصل داشته باشه .
    اما خب بازی که جلو رفت ، همه چیز یادم رفت و غرق لذت از داستان شدم !

  19. OMID1992 تازه کار fifa 14

    در کل بد نبود اما داستان فصل اولش گیرا تر بود

  20. amir کاربر مهمان

    خوبه

    اه

    10

    سلام من دیروز واگینگ دد یکو گرفتم دوتا اپیزود یکو دو رو یک سیدی بعد فصله یکو تموم کردم بعد نمیدونم چجوری برم اپیزوده دو میرم تو اپیزودا اپیزودای بقیرو میزنه کامینگ سون ولیاپیزوده دو رو میزنه اینیستال ولی روش کیلیک میکنم نمیره توش چیکار کنم

    1. ali کاربر مهمان

      10

      amir باید ایپیزوهای دیگر را دانلود و در پوشه pack بازی بریزید

  21. Xanax کاربر مهمان

    10

    نسخه ی سوم twd new frontier برای کامپیوتر کی میاد ?

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *