مرد مرموز آمد، آن هم وقتی که نباید می آمد!

مرد مرموز آمد، آن هم وقتی که نباید می آمد!

در فضای آخر و زمانی آن چیزی که بیشتر از همه جای خالی اش احساس می شود نه غذاست، نه امنیت و آرامش و چیزهای این چنینی. اعتماد چیزی است که بیشتر از همه می خواهی باشد. اما نیست. وقتی چهره جدیدی می‌بینی با اینکه قیافه معصومی دارد اما نمی‌دانی که باطنش هم معصوم مانده یا با تغییر شرایط زندگی باطن او نیز تغییر یافته است. وقتی حرف مهمی داری یا چیز مهمی دیده ای نمیدانی که باید راستش را به بقیه بگویی یا آن را بپیچانی و در دل خودت نگه داری. اپیزود دوم از فصل دوم The Walking Dead پر رنگ تر از اپیزود های قبلی روی این مسئله تاکید دارد: اعتماد!

در قسمت اول دیدیم که کلمنتاین (Clementine) بعد از کشته شدن امید (تنها ایرانی الاصل شناخته شده در کل دنیای The Walking Dead) و سرنوشت نامعلوم کریستا (Christa) تنها شد و توانست به هر ترتیبی بوده خود را وارد یک گروه کاملاً جدید کند. گروهی که حتی به یک دختر 11 ساله که یکی از معصومانه ترین قیافه ها را هم دارد اعتماد نمی کنند و با او آن گونه که دیدیم برخورد می کنند. اوج هنرنمایی Telltale Games در داستان سرایی بازی اینجاست که در این اپیزود شخصی را وارد داستان می کند که سوال های چالش برانگیز طرح کند. سوالاتی که کلمنتاین و در اصل ما را به فکر فرو می برد.

در فضای آخر و زمانی آن چیزی که بیشتر از همه جای خالی اش احساس می شود نه غذاست، نه امنیت و آرامش و چیزهای این چنینی. اعتماد چیزی است که بیشتر از همه می خواهی باشد. اما نیست.

بر اساس آماری که در مورد تصمیمات گرفته شده همه بازی کنان در سراسر جهان، در خود بازی نشان داده می شود تقریباً 80 درصد مردم در ذهن خود این برخورد بد گروه را بخشیده اند و معذرت خواهی نیک (Nick) را قبول کرده اند (حالا بماند که خود من جزو آن 20 درصدی هستم که تا آخر با نیک بد خواهم بود!). آن مرد تازه وارد که اتفاقاً نقش مهمی هم در ادامه داستان خواهد داشت شروع به صحبت در مورد گروه جدید کلمنتاین می کند. صحبت هایی که سعی دارد تصمیم ما در اعتماد به این گروه را به چالش بکشد. صحبت هایی که باعث می شود جای آدم خوب ها و آدم بدهایی که تاکنون ما تصور می کردیم عوض شود و با خود فکر کنیم نکند این فرد تازه وارد آدم خوب داستان باشد. اوج این صحبت ها وقتی است که این مرد مرموز از کلمنتاین می پرسد:‌ «آیا گروهی که با آنها هستی در ابتدا به تو اعتماد کردند؟» سوالی که همه ما میدانیم جوابش خیر است. درست است که در پایان اپیزود نسبتاً بیشتر چیزها مشخص می شود ولی این فضاسازی و به چالش کشیدن بازیکن در میانه های بازی یکی از نکات قوت این اپیزود و در کل این سری است که باعث شده اند تقریباً اکثریت گیمرها دیگر کمبود هایش را نادیده بگیرند. داستان همانند اپیزود های قبلی آرام شروع می شود، به نقطه اوج می رسد و در یک جای حساس پایان می پذیرد.

ایده ای که میتوانست بهتر پیاده شود. گشتن محیط با دوربین که متاسفانه فقط چند نقطه آن قابل بررسی است.

ایده ای که میتوانست بهتر پیاده شود. گشتن محیط با دوربین که متاسفانه فقط چند نقطه آن قابل بررسی است.

این هم از نیک که از هر 10 نفر 8 نفر معذرت خواهی او را پذیرفتند چون طبق عادت همه دوست دارند کار خوب انجام دهند حتی اگر کورکورانه باشد! اما من یکی از آن 2 نفر بودم که حقش را کف دستش گذاشتم!

این هم از نیک که از هر 10 نفر 8 نفر معذرت خواهی او را پذیرفتند چون طبق عادت همه دوست دارند کار خوب انجام دهند حتی اگر کورکورانه باشد! اما من یکی از آن 2 نفر بودم که حقش را کف دستش گذاشتم!

از لحاظ گیم پلی شاید بتوان گفت یکی از ساده ترین اپیزودها همین اپیزود دوم باشد. کارهایی که شما باید بکنید فراتر از زدن پشت سر هم Q یا جهت هایی که در لحظات حساس روی صفحه نمایش داده می شود و چند مکانیزم تکراری دیگر نمی‌رود. حتی آیتم هایی که در محیط بازی وجود دارند هم آنقدر کم و سر راست هستند که هیچ چالشی در آن ها وجود ندارد. تقریباً اکثریت پیچش های داستانی و تصمیمات مهم زمانی اتفاق می افتند که مکالمه ای در حال انجام باشد.

اما نکته ای که بیشتر از همه نظرم را جلب کرد صداگذاری و انتخاب صداپیشه های بسیار خوب شخصیت های گروه جدید است. مخصوصا صدای خاص کارلوس (Carlos) که به نظرم آنقدر جذاب است که می تواند شخصیت اول یک بازی بزرگ هم باشد.

ورود یکی از شخصیت های آشنا از فصل اول، صحنه های جالب کلمنتاین با دیگر افراد مثل وقتی که لوک (Luke) به پشت کلمنتاین می زند و کلمنتاین با آن صدای کودکانه اش می گوید «Ow» همگی دست به دست هم داده اند تا این اپیزود هم جذابیت خود را حفظ کند.

نکات مثبت
  • داستان هنوز هم جذاب
  • کلمنتاین و روابطش با بقیه
  • صداگذاری خوب شخصیت ها
نکات منفی
  • گیم پلی کم عمق

8.5

10

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestShare on RedditShare on TumblrEmail this to someone

45 نظر برای “جای خالی اعتماد | نقد کوتاه The Walking Dead Season 2 Episode 2

در صورتی که نظر شما به پست مربوط نیست لطفاً از صفحه تماس با من استفاده کنید.

برای اینکه بازی در حال انجامتان یا بازی مورد علاقه یتان در کنار نام و آواتار شما در قسمت نظرات نمایش داده شود، میتوانید وارد پروفایل خود شده و آن را اضافه کنید.

با کلیک روی هر یک از دکمه های زیر می توانید نظرات مربوط به گروه خاصی از کاربران را مخفی کنید. برای مثال روی دکمه کاربر تازه کار کلیک کنید تا تمام نظرات مربوط به همه کاربران تازه کار ناپدید شود. توجه داشته باشید که در این صورت جواب دیگر گروه ها به کامنت مربوطه هم ناپدید خواهند شد.

مدیریت سایت حـــــــــرفه ای کاربر فعال کاربر تازه کار
پنهان کردن / نمایش نظرات کاربران
  1. Desmond
    Desmond کاربر برتر

    میدونی چیه؟ من حتی نتونستم که قسمت اول این بازی رو بازی کنم. چه برسه به قسمت دومش. البته نه اینکه نخوام، خیلی هم دوست دارم که بازیش کنم، ولی شرایط اجازه نمیده. ولی از روی این کامنت های دوستان و متن هایی که در مورد بازی نوشته میشه، میتونم بفهمم که بازی خیلی جذابیه و اگه بازیش نکنم ضرر میکنم. در هر صورت این که به بازی امتیاز نمیدم به خاطر اینه که هنوز بازیش نکردم و دوست ندارم که قضاوت ناعادلانه بکنم.
    بابت مطلب زیبا هم ممنون.

  2. سعید کاربر مهمان

    حسین جان ارزش متن بالا بود اما کوتاه…..

    1. hossein code مدیریت سایت هیچی!

      چیز بیشتری برای گفتن نیست برای بازی کوتاهی که فقط داستانش هر قسمت فرق میکنه. نقد همه سایتهای معتبر رو ببینی کم بوده

  3. amir kalak کاربر مهمان

    متنوع

    خسته کننده

    6.5

    به به دمت گرم!!!
    چه سایتی!
    مطلب بیشتر بزار!!!درباره بازی های خوب.وقتت رو صرف این جور بازی ها نکن.دی

    1. JOKER تازه کار watch dogs

      چه جوری هم متنوعه و هم متفاوت؟

  4. Ehsan حـــــــــرفه ای DotA2

    داستان درگیر کننده، بازی خوب شخصیت ها، استفاده ی مناسب از عنصر غافل گیری، پایان در نقطه ی مناسب!

    نداشتن گیم پلی، حوصله سر بر!

    7.5

    منم وقتی دیدم 80% همون اول معذرت خواهیشو قبول کردن تعجب کردم! لااقل یکم باید ناز میکردن! D:
    کلا تو اپیزود اول خیلی سخت گیر و بی محبت بازی کردم! البته تو اپیزود دومش هم تقریبا همین شکل بودم (:
    مثلا دلیل منطقی نداره برام چرا باید منابع محدود غذایی رو برای کسی که میدونم داره میمیره و مرگش حتمیه هدر بدم (فصل اول شاید اینطور بازی نمیکردم)
    این اپیزود هم با اینکه داستان خیلی خوبی داشت، ولی یه جورایی اصلا گیم پلی نداشت! هیچ کار موثری انجام نمیدادیم و هیچ تصمیم تاثیر گذاری نمیگرفتیم(به جز یکدفعه آخر بازی).
    یه جورایی وقتی میبینم هر انتخابی که بکنم بازی کار خودشو میکنه بهم بر میخوره، انگار سرکارم گذاشته D:

    در کل نتونست مثل قبل منو محو خودش کنه(شاید من تو حال و هوای مناسبی نبودم).
    برم ببینم پارک جنوبی مثل سریالش سرگرم کننده هست یا نه D:
    ــــــــــــــــــــــــــــ
    راستی تو اپیزود قبل زن kenny چطور میمرد؟
    kenny تو فصل قبل چطور میمرد؟ یادمه فقط یه کار احمقانه میکرد با ما نمیومد، یادم نیست چرا.
    کلا از این kenny خوشم نمیاد، کارای مزخرف زیاد میکنه. مثلا اونجا که زد پدر اون دختره رو کشت یا همین الان که جای اینکه رییسشون رو بکشه، یکی از افرادشو کشت :/

    1. hossein code مدیریت سایت هیچی!

      در مورد سوال آخرت اینقدر فاصله افتاده که منم اتفاقات یادم رفته و اونقدر هم برام اهمیت نداره که برم دنبالش. زیادم مهم نیست!

    2. milad کاربر مهمان

      10

      وقتی kenny با lee برخورد میکنه بیسیم lee میوفته پایین بعد کریستا میره بیارش ولی بعد نمیتونه بیاد بالا و kenny هم مجبور میشه بپره پایین تا به کریستا کمک کنه و بعد از کمک به کریستا خودش اون پایین گیر میوفته و کشته میشه.
      زنش هم اونجا تو اون بیمارستانه پشت در رو گرفته که والکر ها نیان تو ولی میان تو و دل و روده اون رو در میارن.

      1. hossein code مدیریت سایت هیچی!

        مرسی میلاد جان! به خاطر همین جواب دادنت شدی کاربر حرفه ای D:
        البته اون یوزر milad ghost منظورمه!

      2. shayan کاربر مهمان

        8.5

        سلام آقا milad با کمال احترام ؛
        ولی اونی که تو بیمارستان مرد brie بود که فکر کنم دختره اون دکتره بود که مرد .

    3. shayan کاربر مهمان

      8.5

      سلام ؛
      در مورد سوال 1:
      وقتی در قطارید اگر بتوانی kenny را متقاعد کنی که قطارو نگه داره میره که duck (پسرشون )رو بکشه ولی خود کشی می کنه .
      اگه نتونستی متقاعدش کنی توی قطار duck تبدیل میشه و مادرش در قطار میمیره .
      در مورد سوال 2:
      1. اگه با ben خوب باشه وقتی ben از بالکن می افته میره کمکش (lee فکر میکنه که مرده ولی نمرده ) و اونجا فکر میکنند جونشو از دست داده.
      2. اگه باهاش خوب نباشه همن طور که آقا milad گفت میشه .

      1. Ehsan حـــــــــرفه ای DotA2

        خیلی ممنون.
        راستش با جواب آقا میلاد یکم گیج شده بودم چون همینطور که شما گفتید برای من اتفاق افتاده بود. الان دیگه تقریبا یادم اومد D:
        فقط اگه درست یادم باشه kenny تو یه کوچه ی باریک گیر افتاده بود که از دو طرف هم زامبی محاصرش کرده بودند؟ عجیبه چجوری زنده مونده…
        ـــــــــــــــــــــــــ
        راستی حسین، یه اسپویلری چیزی هم برای کامنت ها بزارید خیلی خوب میشه. کل داستان رو لو دادیم 😀
        + یه توضیح که این کدها چیکار میکنن

        1. Mr Shayan تازه کار

          8.5

          خواهش می کنم ؛
          بله خودشم خیلی توضیح نداد تنها در مکالمه اش با clem ( در قسمت دوم فصل دو ) میگه که : نتونستم ben را نجات بدم و خلاصه … خوش شانس بودم واقعا خوش شانس .

        2. hossein code مدیریت سایت هیچی!

          اره باید به فکر اسپویلر هم برای کامنت ها و هم برای خود پست ها باشم

    4. babaks تازه کار Bioshock: Infinite

      زن کنی چون پسرش داشت تبدیل می‌شد و آخرش شد خودکشی کرد. کنی هم اون پسره که اسمش یادم رفته، توی متل به راهزنا کمک می‌کرد، از لبه‌ی بام افتاد پایین،‌کنی هم رفت بهش کمک کنه که مرد

      1. babaks تازه کار Bioshock: Infinite

        اوه! ببخشید من کامنتای پایین رو نخونده بودم. یه سوال، این اپیزود دوم رو چطوری برای مک نصب کنم؟ چون من بازی‌ئی که برای اپیزود اول سیزن دو گرفتم یه فایله با فرمت app. که البته میشه اونو اکسترکت کرد ولی نمیدونم فایل اپیزود دو رو از کجا بگیرم و کجا کپی‌ش کنم

  5. amir kalak کاربر مهمان

    حسین جون دیگه قسمت تماس با من یا تاریخ انتشار بازی ها رو نداری؟؟؟
    سایت خیلی خلوته یه چیزای دیگه هم اضافه کن.

  6. Ehsan حـــــــــرفه ای DotA2

    کسی DLC 400Days رو بازی کرده؟
    اون زنه که میومد ازمون کمک میگرفت بعد معلوم میشد با گروه همون مردست و بهمون حمله کردن، همونی نبود که تو DLC با یه مرده و زنه بود(زنه ازش بدش میومد) بعد سر یه اشتباه میزد زنه رو میکشت؟ تو مزرعه بود فکر کنم.

    یه مشکل اساسی داشت این قسمت اونم باور پذیر نبودن کارای clem بود. اصلا قابل باور نبود که کسایی که تازه با یه بچه 11 ساله آشنا شدن برای کشتن زامبی و… بهش اعتماد کنن و ازش کمک بگیرن!!
    یا اون تیکش که میرفت نیروگاه بادی رو خاموش کنه که دیگه اوج مسخره بازی بود :/ بقیه هیچ تلاشی نکردن و مثلا بلد نبودن چیکار کنن اونوقت به همین سادگی قبول کردن یه بچه 11 بلد باشه؟!! :/

    1. Mr Shayan تازه کار

      بله اون زنه اسمش bonnie بود همونی که با carver همکاری می کرد .
      بله من با شما موافقم حتی در اولین ملاقات clem با carver ، خود carver ازش می پرسه که آیا فکر می کنی که اونا بهت اعتماد کردند ؟

  7. محمد حسین جعفریان کاربر مهمان

    همه چیز.

    هیچ چیز.

    10

    حسین جان مطالبت از نظر کیفیت عالین اما کوتاه می نویسی…

  8. amir kalak کاربر مهمان

    حسین جان درباره ی wolfenstein the new order
    خبر داری؟؟؟
    قشنگه؟
    ارزش بازی کردن داره؟؟؟
    farcry 4 چی؟؟؟
    راستی حسین جون اینکه توی قسمت تماس با من گفتی توی یه مزرعه دور افتاده زندگی میکنی!درسته؟؟

    1. hossein code مدیریت سایت هیچی!

      باز این شروع کرد
      شیطونه میگه دوباره جمع کن بروها

  9. نیازمند کمک کاربر مهمان

    8

    داداش شرمنده که این کامنت رو میدم اما برام واجبه!
    داداش این ویدیوها رو چطور دانلود کنم؟؟؟؟
    http://www.gameanyone.com/video/624355

    ارور می ده و نمیشه دانلود کرد!!!! دقیقا چیکار کنم؟؟؟

    لطفا راهنماییییییییییییییییییییییییییییییییییی کن ممنوننننننننن

    1. hossein code مدیریت سایت هیچی!

      فقط اون هایی که رنگشون آبی هست رو میشه بدون فیل تر شکن دانلود کرد. بقیه از یوتیوبه و نیازمند فیل ترشکنه

  10. amir kalak کاربر مهمان

    میخوای بنم کنی؟؟؟
    بعد این همه وقت که آمدم یه سری بهت بزنم؟؟؟
    رسمش اینه؟؟؟
    سوال هم جواب بده.برادر
    چهار شنبه سوریت مبارک!

  11. amir kalak کاربر مهمان

    1

    حسین جان اگه توی walking dead معذرت خواهی نیک رو قبول نکنی چی میشه؟؟؟
    حالا نیک چیکار کرده؟

  12. jokar تازه کار

    داستان خوب

    گیم پلی نچندان دلچسب

    8

    بازی خوبی ولی برای یه مدت که بخوای سرگرم بشی

  13. pouya کاربر مهمان

    داستان بسیار جالب _ گیم پلی متفاوت با سایر عناوین

    هیچی

    10

    سلام اقا حسین نقد بسیار خوبی بود میخواستم بدونم این بازی چند تا اپیزود داره؟

    1. hossein code مدیریت سایت هیچی!

      فصل اولش 6 اپیزود. فصل دوم هم 5 تا که فعلا 2 تاش اومده.

  14. وحید کاربر مهمان

    داستان و شخصیت پردازی خیلی خوب - صداگذاری خوب - القای خوب حس آخر الزمانی - کلمنتاین

    نوآوری کم در گیم پلی

    8.5

    سلام حسین
    ایول چه قسمت نظرات جالبی ، خوشمان آمد :د ی
    نقدت خوب بود مرسی
    بازم به کارت ادامه بده رفیق

    به نظر من فصل دوم بازی هم داره خوب پیش میره و می تونه مثل فصل یکش گل کنه و نظر منتقدان رو هم جلب کنه

  15. Mohmd
    Mohmd تازه کار Pes13

    داستان جذاب و که ادمو وادار به بازی کردن و تمام کردن می کنه

    گیم پلی ضعیف _ بیشتر داخل بازی حرف می زنند وباید در اکثر لحظه های بازی دیالوگ انتخاب کن به خار همین سریالش رو ببینی بهتره

    8.5

    من اولین بار که این بازی رو نصب کردم همین که وارد بازی شدم و این نوع گرافیگ و گیم پلی رو دیدم ، بازی نکرده حذفش کردم ولی وقتی تعریف های شما رو شنیدم دوباره نصب کردم دیدم داستان خیلی جذابی داره الان تازه walking dead season1 episode2هستم ولی یه مشکل دارم وقتی از بازی خارج می شوم ودوباره وارد بازی می شوم از اول می اید و سیو نمی شود!!!

    1. hossein code مدیریت سایت هیچی!

      مطمئنید اول بازی پروفایل ساختید؟

      1. Mr Shayan تازه کار

        8.5

        سلام ؛
        آقا mammad برای اینکه این مشکل حل شه یک پچ هست ولی متاسفانه نمی دونم که چه جوری و کجا باید آپلود کنم اگه راه آپلود کردن رو بلدین به من بگین مشکلتون حل میشه .

  16. Hosein S تازه کار

    داستان ، شخصیت پردازی قوی ، خود کلمنتاین !

    نداره

    9

    جالب بود ، خوندم ولذت بردم .
    ممنون

  17. ABOLFAZL
    ABOLFAZL تازه کار FARCRY4&ACU &&PES15

    اممممممممممم…انگار بازی خوبیه ولی تا حالا هیچکدوم از سری بازی های the walking deadرو بازی نکردم ولی اطلاعات زیادی راجب بهش دارم به نظر شما بازی خوبی باید باشه؟ و ایا ارزش بازی کردن داره؟ و میشه ترس رو در این بازی حس کرد؟ چون من فقط راجب به بازی حرف میزنم که ترس درش باشه…

    1. hossein code مدیریت سایت هیچی!

      بازی به هیچ وجه ترسناک نیست. کلا هم با بقیه بازیها متفاوته. اگر با بازی کردن بازیهای سبک های مختلف مشکلی نداری اینم میتونی بازی کنی و لذت ببری. ولی فقط اگر کشت و کشتار دوست داری اینو پیشنهاد نمیکنم.

  18. JOKER تازه کار watch dogs

    همونی که گفتین

    نداره

    9

    بازی خوبیه من که خوشم اومد

  19. Handsomewolf
    Handsomewolf حـــــــــرفه ای ...

    داستان و شخصیت پردازی متفاوت

    گیم پلی خشک

    10

    من تازه تمومش کردم.یک چند وقتی بود چنین بازی ندیده بودم عالی بود.حداقل بیشتر از 3 تا انتخواب مهم داشت که کلا شیوه روایت بازی و داستان رو تغییر میداد.راستش الان بعد از wolf among us ep3 منتظر ep3 این بازی هستم

  20. Handsomewolf
    Handsomewolf حـــــــــرفه ای ...

    میشه ایمیلت رو چک کنی؟

  21. AmiN47 تازه کار The Stanley Parable

    داستان جذاب

    گیم پلی نه چندان درگیر کننده

    8.5

    این قسمت خیلی خوب بود.

  22. ahmad
    ahmad تازه کار

    سلام
    ببخیشد یه سوال داشتم :
    توی قسمت 4 فصل 1 بعد از اینکه امید و کریستا رو دیدم و با کلمنتاین وارد ایستگاه قطار شدم 2 تا واکر بهم حمله میکنن وقتی به سمت در میرم تا آچاری رو که لای در گذاشتم بردارم هرچی میزنم برش نمیداره و واکر ها میخورنم … چیکار باید بکنم ؟؟؟

  23. Mamadwrw تازه کار LOL TR Whach dogs

    مرسی نقد خوبی خوندم
    من فقط The Walking Dead Season 2 Episode 1 و بازی کردم با این نقد 2 رو هم حتما باید بازی کنم

  24. mosTaFa
    mosTaFa تازه کار tomb raider 2013

    8

    من سریالشو میبینم
    میخواستم بازی هم بکنمش
    ولی خب انگلیسی بلد نیستم
    هههعععییییی کاش تو انگلیسی جایی به دنیا میومدم !!!

  25. Ehsan کاربر مهمان

    آقا یاد این سایت بخیر 🙁
    آقا حسین هنوز هستی؟
    باز خوبه سایت هنوز بالا میاد. هر از چندگاهی سر میزنم به این امید که شاید مطلب جدیدی گذاشته باشی.
    TWD هم بعد این قسمت دیگه بازی نکردم :دی خواستم خاطره خوب فصل اولش خراب نشه برام

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *