وقتی مکس پین (Max Payne) برای اولین بار آن شیرجه ی کذایی خود را با حالت آهسته زد فهمیدیم که چگونه بازی در دست ساخت رمدی (Remedy Entertainment) از سینما الهام گرفته است.

با این حال در سال های اخیر تلویزیون توانسته گوی رقابت را در زمینه داستان سرایی از پرده های نقره ای برباید. به همین دلیل و با افزایش کیفیت سریال های تلویزیونی در چند سال گذشته هم از نظر محتوی و هم ارزش ساخت بالا رمدی و تیم فنلادی اش از این رسانه نیز الگو برداری کرده اند.

بازی آخر این استودیو، آلن ویک (Alan Wake) از نظر ساختاری بسیار شبیه سریال های با کیفیت شبکه HBO بود به گونه ای که حتی قسمت های آنچه گذشت را نیز شامل می شد و مراحل هم دارای شاخه های داستانی مخصوص به خود بودند.

وقتی رمدی در سال گذشته کوانتوم بریک (Quantum Break) را برای ایکس باکس وان (Xbox One) معرفی کرد شاهد آن بودیم که این شرکت قصد دارد نزدیکی بازی ها و تلویزیون را یک قدم جلوتر برده و به عنوان یک سرگرمی واحد ارائه کند. در آن زمان اعلام شد که هدف کوانتوم بریک ترکیب بازی و اپیزودهای سریالی با همدیگر است که ممکن است تصمیمات و تغییرات در یکی بر دیگری تاثیر داشته باشد.

quantum-break-2

زمان بازیچه ی شما خواهد بود یا شما بازیچه ی زمان؟

عکس العمل مردم به این خبر متفاوت بود؛ درست است که الهام گرفتن بازیها از فیلم ها و سریال ها (مثل L.A. Noire, The Walking Dead و Red Dead Redemption) می تواند نکته مثبتی باشد و مهمتر از همه بازی کردن را لذت بخش تر کند اما آیا ترکیب این دو فرمول هم موفق خواهد بود؟ اگر رمدی از پس کار به درستی بر آید و کمی هم مثبت اندیشانه به قضیه نگاه کنیم، کوانتوم بریک می تواند یک نگاه تازه به صنعت گیم باشد.

نکته مثبت قضیه این است که رمدی در 14 سال اخیر تنها یک مدل بازی ساخته است: شوتر سوم شخص با مکانیزم های غیرواقعی به عنوان ویژگی اصلی هرکدام. در مکس پین شیرجه های صحنه آهسته، در آلن ویک سیستم نور و استفاده از آن به عنوان سلاح و حالا در کوانتوم بریک دستکاری زمان.

در دمویی که در نمایشگاه گیمزکام (Gamescom 2014) امسال نمایش داده شد، شاهد آن بودیم که این مکانیزم های زمانی به بازیباز اجازه می دهند زمان را برای لحظاتی متوقف کند که این خود باعث محیا شدن چندین قابلیت جالب دیگر می شود.

شخصیت اول بازی این بار آقای کوانتوم بریک نیست! برخلاف بازی های قبلی رمدی که در آن اسم بازی در حقیقت همان اسم شخصیت اول آن است در کوانتوم بریک مردی سرسخت به نام جک جویس (Jack Joyce) قرار است داستان را رقم بزند. وقتی به سمت جک شلیک می شود، او می تواند زمان را متوقف کند. این توقف به او اجازه می دهد یا به سرعت از تیررس آن ها خارج شود یا نزدیک دشمنان شده و گلوله های تازه خارج شده از سلاح های آنها را برداشته و به سمت خودشان برگرداند. در اصل این دو قابلیت همان کارهای فوق العادی نئو (Neo) در سری فیلم های ماتریکس (The Matrix) است.

quantum-break-1

دوربین بازی در نمای سوم شخص

قسمت عمده ی دیگر مبارزات داخل بازی، تیراندازی استاندارد سوم شخص با قابلیت کاورگیری است که در رده بازی هایی مثل آنچارتد (Uncharted) یا گیرز آو وار (Gears of War) قرار می گیرد. بعضی مواقع هم وقتی جویس کار خاصی انجام می دهد، برای مثال به سمت دشمن جهش می کند و یک مشت به صورت دشمن می زند، یا یک بشکه گاز را منفجر کرده و دشمنان اطراف را به هوا می فرستد، دوربین بازی جا به جا شده و با حالتی آهسته سعی می کند صحنه ها را تا جایی که می تواند جالب و هیجان انگیز جلوه دهد.

اینها چیزهایی بودند که در دموی نمایش داده شده شاهد آنها بودیم. با اینکه مبارزات سرگرم کننده و با زرق و برق به نظر می آمدند ولی این سوال باقی می ماند که آیا اینها برای جذب کردن بازیباز در 8 ساعت طول گیم پلی یا بیشتر کافی هستند یا خیر.

این جنبه مهمترین جایی بود که منتقدها به آلن ویک ایراد گرفتند. با اینکه داستانی گیرا و اتمسفری خاص داشت ولی مکانیزم های گیم پلی آن حتی قبل از رسیدن به نصف بازی حالت تکراری به خود می گرفتند.

از نظر داستانی، قدرت کوانتوم بریک به نظر می آید بیشتر از مبارزات آن باشد. بعد از اینکه آزمایش خاصی در یک مرکز تحقیقاتی دچار اختلال فاحش می شود، جویس قابلیت تغییر زمان پیدا می کند. همچنین او در می یابد که این قابلیت اثر منفی و دنیا خراب کنی هم برای خود او و هم برای دیگر انسان ها دارد. با این اتفاقات زمان محدود می شود و این مسئولیت بر عهده جویس می افتد که برای رفع آن دنبال راه چاره باشد. طبق معمول در این بین یک شرکت تجاری خبیث هم وجود دارد که تنها به دنبال منافع خود است. در کوانتوم بریک هم شرکت مانرک (Monarch) قصد دارد جویس را پیدا کرده و از قابلیت های تغییر زمان او برای دستیابی به اهداف شوم خود استفاده کند.

در بعضی از مراحل که زمان شروع به تقسیم و شکستگی می کند، جویس یا به عبارت دیگر بازیباز خود را در میان محیط ایستایی می یابد که به خاطر توقف زمان (اصطلاحاً «Stutter») به این شکل در آمده. این محیط ایستا، ثبات ندارد و وقتی جویس از میان آنها عبور می کند بعضی از اشیا یا افراد با سرعت های متفاوت شروع به حرکت می کنند. این بدان معناست که اگر در صحنه ای به خاطر توقف زمان پل در حال خراب شدن هنوز هم قابل گذر باشد امکان دارد در میانه راه زمان به حالت عادی خود برگردد و با خراب شدن پل شما هم کشته شوید. یا هنگام عبور از یک صحنه نبرد بین دیگران امکان دارد عادی شدن زمان اتفاقات ناگواری را رقم بزند.

سه شخصیت اصلی در بازی وجود دارد که هر کدام قدرت مخصوص خود را دارند. پل سرن (Paul Serene) که آدم بد داستان و رئیس شرکت مانرک است و می تواند آینده را ببیند و بر اساس آن در زمان حال تصمیم بگیرد. جک جویس که گفتیم قدرت توقف زمان را دارد و نفر دیگر بث وایلدر (Beth Wilder) یکی دیگر از آدم خوب های داستان که همراه جویس است و هنوز قدرت او معلوم نیست.

همچنین جالب است بدانید که رمدی از یک سخنران دانشمند که قبلاً در CERN (سازمان تحقیقات هسته ای اروپا) کار می کرده کمک گرفته است تا بازینامه تا حدودی مطابق مباحث موجود در فیزیک نظری در دنیای واقعی باشد.

قدرت های ویژه جویس در خارج از مبارزات هم به کار می آیند و باید از آنها برای حل پازل های محیطی و پلتفرمینگ استفاده کرد. وقتی زمان در حالت عادی باشد، او می تواند بعضی از اشیای محیط را ثابت نگه دارد و به این ترتیب با خرابه های موجود برای خود راهی برای پیشروی درست کند.

در یکی از نمایش های بازی یک تریلی نفت کش به پل برخورد می کند و باعث تخریب آن می شود. اینجاست که قدرت های جویس به کمک او می آیند و او می تواند برای خود راهی ایجاد کند. یا در جایی دیگر به خاطر حلقه ایجاد شده در زمان یک لودر مرتباً با قسمت جلویی اش به زمین ضربه می زند و مانع عبور جویس از مسیرش می شود که به کمک قدرت هایی که او در اختیار دارد می تواند از پس آن بگذرد.

اطلاعات داستانی بازی و همچنین سریال تلویزیونی همراه آن که هم اکنون در حال ضبط شدن است و به همراه بازی منتشر خواهد شد، در حال حاظر بسیار کم است. این کم بودن اطلاعات داستانی کاملاً قابل درک است؛ رمدی اصلا دوست ندارد هیچ قسمتی از بازی را لو دهد چرا که همیشه داستان یکی از مهمترین و برجسته ترین نقاط بازی هایش بوده است.

با این حال سم لیک (Sam Lake)، نفر اول استودیوی رمدی، اعلام کرده است که سریال تلویزیونی بیشتر روی فعل و انفعالات سیاسی داخل شرکت مانرک تمرکز دارد. باید منتظر ماند و دید که چگونه سریال و بازی طبق ادعای رمدی روی هم تاثیر خواهند گذاشت.

این دمو بیش از هر بازی دیگر مخاطبان را یاد دو بازی Gears of War به خاطر دوربین و تیراندازی بازی و نیز Singularity به خاطر دستکاری زمان می اندازد. باید اعتراف کرد که بخش پلتفرمینگ بازی بهتر از سیستم تیراندازی و مبارزات بازی به نظر می آید و دوباره این سوال را پیش می آورد که آیا خواهد توانست بازیباز ها را در طول بازی علاقه مند نگه دارد یا خیر.

البته هنوز زود است که بخواهیم قضاوت کنیم ولی به نظر می رسد رمدی از اشتباهات خود در آلن ویک درس گرفته و سورپرایز هایی علاوه بر چیزهایی که تاکنون نمایش داده شده در چنته دارد.

Quantum Break در سه ماهه دوم سال 2015 به طور اختصاصی برای Xbox One منتشر خواهد شد؛ البته اگر مانند Alan Wake یا دیگر بازی های اختصاصی ایکس باکس وان بعداً برای PC هم منتشر نشود!

لحظه ها آرامند
و من و ثانیه ها می تازیم
به بلندای سکوت
و به پهنای زمان
گاه گاهی قفسی می سازیم…
تا زمان را به قفس صید کنیم
ولی افسوس که خود در قفسی محبوسیم
محسن دیبا، شاعر

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestShare on RedditShare on TumblrEmail this to someone

66 نظر برای “زندانی زمان | پیش نمایش Quantum Break

در صورتی که نظر شما به پست مربوط نیست لطفاً از صفحه تماس با من استفاده کنید.

برای اینکه بازی در حال انجامتان یا بازی مورد علاقه یتان در کنار نام و آواتار شما در قسمت نظرات نمایش داده شود، میتوانید وارد پروفایل خود شده و آن را اضافه کنید.

با کلیک روی هر یک از دکمه های زیر می توانید نظرات مربوط به گروه خاصی از کاربران را مخفی کنید. برای مثال روی دکمه کاربر تازه کار کلیک کنید تا تمام نظرات مربوط به همه کاربران تازه کار ناپدید شود. توجه داشته باشید که در این صورت جواب دیگر گروه ها به کامنت مربوطه هم ناپدید خواهند شد.

مدیریت سایت حـــــــــرفه ای کاربر فعال کاربر تازه کار
پنهان کردن / نمایش نظرات کاربران
  1. parsakhoo تازه کار watch dogs

    سلام.با شعر آخر متن خیلی حال کردم ممنون.

    1. hossein code مدیریت سایت هیچی!

      سلام! این شعر ادامه هم داره که میتونی تو لینک زیر بخونیش:
      http://www.shereno.com/36409/32005/249985.html

  2. Amir-DitroX
    Amir-DitroX تازه کار Far Cry 3 , Sleeping Dogs

    ممنون ، جالب بود ، منتظر پستهای بیشتریم :]

  3. Desmond
    Desmond کاربر برتر

    خوبه داری پیشرفت میکنی حسین، ولی هنوز تاریخ انتشار نداری. همچنین یه برنامه ی زمانی مشخص برای کار بر روی سایت و همچنین…
    هیچی دیگه همین دو تا بود تا الان…
    ولی جدا از شوخی خوب بود. پیشرفت خواهی کرد

  4. Amir Milani
    Amir Milani کاربر برتر Pes 13
  5. ايليا
    ايليا تازه کار The Last Of Us:Remastererd

    امیددوارم به خاطر سم لیک هم که شده فردا مولتی پلتفرمش نکنن 🙁 پیش نمایش عالی بود البته اگه غالی نباشه باید شک کرد 😀

  6. ahmad
    ahmad تازه کار

    به نظر بازی خوبی میاد …
    ای کاش برای pc هم بیاد ..

  7. Scarecroww تازه کار Payday2 - Dota 2

    فوق العادست!! اگه واسه PC تایید شه من یکی حتما منتظرش هستم 🙂

  8. iman کاربر مهمان

    خدایی ادمایی باحالی با این سایت به این باحالی مثل حسین عزیز کم پیدا میشن .

  9. JOKER تازه کار watch dogs

    بسیار زیبا حسین ممنون واسه ی هین که از وقت خودت میزنی مظلب مینویسی

  10. farid_23 کاربر مهمان

    mer30 dadash hossein manam movafegham sheresh eyval dasht mese matlabesh ali bood montazere posta badi hastam

  11. IR Reza تازه کار

    با عرض سلام و خسته نباشید
    بنده رضا نیساری هستم مدیر و صاحب امتیاز سایت iRLoL.iR و مدیر بخش گیم سایت پارسین ، شرکت حامی ما قصد دارد که بزرگترین و بهترین مرجع تخصصی گیم را راه اندازی کند ، از شما دوست عزیز و تیمتان دعوت به همکاری میکنیم . حامی سایت ما شرکت فناوری نوین پارسین تجارت می باشد همانطور که گفتم قصد دارد سایتی تخصصی و عمومی برای گیم راه اندازی کند ( یکی از بخش های اصیلش سایت گیم است ) ، ما برنامه و هدف های زیادی داریم در صورت علاقه به همکاری با ایدی یاهو بنده تماس حاصل کنید : reza2ern
    سایت ما در حال کامل شدن هستند ، بزودی ران میشود بروی دامین : ParSinGame.Com

  12. Handsomewolf
    Handsomewolf حـــــــــرفه ای ...

    لطفا سایت رو بروز کن hossein code من همچنان چشم براه یک پست جدیدم.مطالب این سایت جاهای دیگه نظیر نداره و همه جا پر از نوب شده ولی اینجا مثل خونه ادم میمونه.ممنون بابت سایت خوبت

  13. Ehsan حـــــــــرفه ای DotA2

    کشف روز :
    اگه بتونیم زمان رو متوقف کنیم، فوتون ها هم حرکت نمیکنن در نتیجه نوری به چشم ما نمیرسه و نمیتونیم چیزی ببینیم.
    پس وقتی زمان متوقف بشه ما به صورت موقت کور میشیم.

    با این استدلال کل بازی رو بردم زیر سوال!

    1. ahmad
      ahmad تازه کار
    2. hosseinxj0152
      hosseinxj0152 حـــــــــرفه ای

      ولی آدم خب دیگه پیر نمیشه کلا هم نمیمیره!!!! اینم نکته ی مثبتشه دیگه 😀

    3. GENERAL
      GENERAL تازه کار منتظر پی سی جدیدم هستم

      برخلاف تصور عام.متوقف کردن زمان به معنی متوقف کردن همه چیز نیست.مساله ای که بخاطر دید عمیقش کم تر بهش پرداخته میشه،مثلا ممکنه شما زمان رو نگه دارید ولی دلیلی برای متوقف شدن انسان ها یا چیزهای دیگه نمیشه،شما میتونید زمان رو نگه دارید،در این حالت سن شما از لحاظ تاریخی در X باقی میمونه ولی بدن شما همچنان به فعالیت های خودش ادامه میده و شما همچنان در حال رشد کردن هستید،اگر فیلم میان ستاره ای رو دیده باشید بهتر متوجه منظورم میشید،اما برحال تمامی اینها نظریاتی بر روی کاغذ هستن و هیچ سندی مینی بر صحتشون وجود ندارد. تنها دلیلی که ما مستاق به صحبت در مورد زمان هستیم اینه که درکی ازش نداریم،و این درک نداشتن باعث خیال پردازی های ما و لذت بردن از این جور مسایل میشه.

  14. amirreza 007
    amirreza 007 تازه کار driveclub - fifa 15 - ea sport ufc - watch dogs

    خیلی بازیه چرتیه

    1. ahmad
      ahmad تازه کار
      1. amirreza 007
        amirreza 007 تازه کار driveclub - fifa 15 - ea sport ufc - watch dogs

        خیلی تخیلیه

        1. Mohmd
          Mohmd تازه کار Pes13

          این روزا بازی های تخیلیه که خیلی طرفدار داره و موفق میشه حتی کال اف هم رفته سمت آینده و تخیل، خیلی هم موفقه. الان از هر 10 تا بازی شاید یکی یا دوتاش تخیلی نباشه.
          تازه هر داستان و بازی ریشه در تخیل سازندگان داره و اگه این خلاقیت و تخیل نباشه که همیشه باید بازی های تکراری رو بازی کنی.

          1. amirreza 007
            amirreza 007 تازه کار driveclub - fifa 15 - ea sport ufc - watch dogs

            می دونم ولی غیر واقعیه

  15. Mohmd
    Mohmd تازه کار Pes13

    بازیه باحالیه من تریلرش رو دیدم واقعا توپه ولی فک کنم باید به فکر ارتقا سیستمم باشم چون یه سالیه با بازی های درجه 1 مشکل دارم مخصوصا حالا که سیستم مورد نیاز Assassins Creed : Unity رو دیدم.

    1. hosseinxj0152
      hosseinxj0152 حـــــــــرفه ای

      انحصاری XBOX ONE هستش

  16. pouya کاربر مهمان

    سلام اقا حسین حالت خوبه نمیدونم این پست رو میخونی یا نه ولی یه درخواست ازت داشتم میخولستم یه سیستم خوب که بتونم باهاش بازی های جدید رو با کیفیت بالا اجرا کنم بهم معرفی کنی.با تشکر.

    1. hossein code مدیریت سایت هیچی!

      سلام

      میتونی بری تو انجمن های شهر سخت افزار عضو بشی اونجا بودجتو بگی برات سیستم پیشنهاد میدن:
      http://www.shahrsakhtafzar.com

      1. pouya کاربر مهمان

        دستت درد نکنه.

  17. pouya کاربر مهمان

    سلام اقا سجاد بین این دو تا سسی پی یو کدومشون قوی ترن؟

    Intel Core i5-4790

    Intel 4th Gen Core i7-4790

  18. pouya کاربر مهمان

    ببخشید اقا حسین

  19. ahmad
    ahmad تازه کار

    چقد خوبه این پست هنوز کامنت میخوره … انگار این سایت هنوز داره نفس میکشه …
    باورتون میشه هر روز به این سایت سر میزنم به امید یه پست یا حتی کامنت جدید 😐

  20. محمد مهدی تازه کار far cry 4

    فقط call of duty advanced warfare هم تخیلی هستش هم قدرتی

  21. amir کاربر مهمان

    داداش چرا مطالب جدید نمیزارین؟
    نگران شدم !!!

    1. amir کاربر مهمان

      ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      1. hossein code مدیریت سایت هیچی!

        درگیر امتحانات و مسائل دیگه هستم. فعلا سایت آپدیت نخواهد شد.

  22. amir کاربر مهمان

    ؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

  23. pouya کاربر مهمان

    سلام اقا حسین خوبی

  24. Ehsan کاربر مهمان

    خبری نیست آقا حسین؟
    به فعالیت ادامه میدین؟ ما هنوز هر از چندگاهی به عشق آپدیت سر میزنیما D:
    کلا نوشتن رو ول کردین یا جای دیگه مشغولید و فقط اینجا آپدیت نمیشه؟

    1. hossein code مدیریت سایت هیچی!

      سلام احسان جان!
      نه والا فعلاً وقت نوشتن نیست، وقت بازی کردن هم به زور پیدا میشه!

  25. امیر کاربر مهمان

    حسین جان دلمون برات تنگ شده-مخصوصا بخش داستان بازیها- مشغول درسی؟!
    حداقل آی دی تلگرامی،لاینی چیزی بده بتونن دوستان در ارتباط باشن باهات.

  26. ایلیا نوائی
    ایلیا نوائی تازه کار Farcry4

    سلام.خسته نباشد خدمت دست اندرکاران سایت بنده تازه به سایت شما ملحق شده ام.واقعا سایت خیلی خوب و عالی دارید.ایده های خوبی را در سایت پیاده کرده اید.اما من چند ایده دارم که به نظرم جالب می آید.برای مثال سیستمی برای اضافه کردن بازی ها در پروفایل کاربر که نشان دهد کاربر آن بازی را خریداری کرده است یا بازی را به پایان رسانده است و در حال انجام بازی است.این سیستم شبیه سیستم سایت پردیس گیم می باشد البته ایده من این می باشد که مثلا بنده منتظر انتشار بازی فیفا16 می باشم و آن را در لیست بازی های مورد علاقه خود ثبت کرده ام و پس از انتشار بازی این سایت پیامی مبتنی بر انشار بازی به پروفایل بنده ارسال شود و در هر زمانی نیز که فروشگاه سایت راه اندازی شد. بتوانم بازی را از سایت خریداری کنم. و ایده دوم اگر بازی کلش آف کلنز را بازی کرده باشید و موافق باشید یک کلن برای سایت ایجاد کنیم . ممنون از توجه شما دوست گرامی لحظات خوشی داشته باشید.

  27. rick کاربر مهمان

    سلام سایتتون خیلی خوبه ولی چرا اپ نمیکنین نمیدونین چقد سایتتونو دوس دارم

  28. rick کاربر مهمان

    سلام چرا اپ نمیکنین سایتو:(

  29. Erfan کاربر مهمان

    سلام،نمیدونم این کامنت من خونده میشه با نه؟اگه هم خونده نشه مهم نیست بیشتر واسه دل خودم مینویسمش/یه چند روزی وقت گذاشتم بخش داستان بازی های سایت رو خوندم به نظرم عالی بوده و یه سرو گردن از همه سایت های ایرانی بالاتر بوده کاملا واضحه حسین هم مثل خودم از اون دسته افرادیه که داستان بازی مهم ترین چیزه براشون خواستم از زحمت هات تشکر کنم مخصوصا داستان بازی بایوشاک بی نهایت حقیقتا خاطراتی رو کا با این بازی داشتم برام زنده کرد و حتی بعضی از گره ها رو واسم باز کرد کاشکی دوباره سایتت رو راه اندازی کنی

    1. hossein code مدیریت سایت هیچی!

      خوندمش! مرسی از نظر لطفت ولی امان از دست سربازی… هنوز اعزام نشدم ولی از همین الان حس هیچ کاری نیست. حتی دلم نمیخواد دیگه بازی کنم فعلاً

  30. محمد کاربر مهمان

    سلام شرافتا چرا یگه هیچ فعالیتی نداری؟
    یادش بخیر یه زمانی همین که مرور گرمو باز میکردم سریع میرفتم بازی وود ببینم چه چیزای جدیدی اومده
    هعیییییی
    الان هم یه چیزی تو گوگل سرچ کردم اینجا رو اورد خاطراتم زنده شد
    اقا حسین کاش دوباره به سایت رونق بدی

    1. hossein code مدیریت سایت هیچی!

      سلام!
      9 روز دیگه به سربازی اعزام میشم. 2 ماه که آموزشیه و کلاً نیستم ولی بعد از اون اگه تو شهر خودمون بیوفتم احتمالاً شبا بیام خونه. اگه اینطوری بشه سایت رو دوباره راه میندازم. همه چیز بستگی به این داره که کجا بیوفتم بعد از آموزشی.

  31. ali493
    ali493 تازه کار

    بازیش عالیه.من دارمش.به شما هم پیشنهاد می کنم.

  32. farid کاربر مهمان

    لطفا خبرشو بدین 🙁

  33. رکسانا کاربر مهمان

    مرررررررررررسی از سایت خوبتون
    لطفا بروزرسانی کنید

  34. Ali Molaei
    Ali Molaei تازه کار Devil May Cry 5

    چرا برنمیگردی؟؟؟؟؟

  35. مهدی کاربر مهمان

    سلام حسین.
    مهدیم اگه یادت بیاد – پسر خدمتو تمومش کردم.
    یادمه تو هم درگیرش بودی – هنوز تموم نکردیش؟

  36. نیو گپ کاربر مهمان

    چه جالب

  37. GENERAL
    GENERAL تازه کار منتظر پی سی جدیدم هستم

    کوانتوم بریک،عنوانی که الان نزدیک به دوسال از عرضه اون میگذره و متاسفانه نتونست طوری که باید ظاهر بشه،بازی درکل فروشی خوبی رو داشت ولی با توجه به تریلرهای بازی انتظارات گیمرها از این عنوان بسیار بیشتر بود.

  38. unknown کاربر مهمان

    نمیدونم چیشد که یهو هوای این سایت و کردم یاد اون روزای خوب و حس و حال ناب اون روزا افتادم روزایی که با کمترین مشغله ذهنی میشستم نقد های حسین و راجع به بازی ها میخوندم عشق میکردم.
    کجایی حسین خبری ازت نیست دلم واقعن هوات و کرده.

    1. hossein code مدیریت سایت هیچی!

      به زودی برمیگردم. نبود 3 ماااااااااه خخخخ

      1. unknown کاربر مهمان

        تاریخش و تقریبی بگو سر وقت بیایم

  39. محمد کاربر مهمان

    بعد چن سال یهو یاد این سایت افتادم یادش بخیر یه زمانی روزی ده بار چک میکردم ببینم نقد و بررسی یا خبر جدید گذاشتی یا نه. نقد هایی ک میذاشتی تو تمام سایتا تک بود. کلا سایت مورد علاقم بود اینجا. خیلی اعصابم خراب ک وقتی دیدم دیگه اپدیت نمیشه.

  40. Mohmd
    Mohmd تازه کار Pes13

    پروفایلم هم پیدا کردم :))

  41. Farid کاربر مهمان

    سلام چی شد حسین جان ؟ یه خبری بده . سایتت خیلی معرکه بود لطفا زود تر برگرد (اگه میخوای برگردی).

  42. Exodus کاربر مهمان

    سلام
    دیگه سایت رو اپدیت نمى کنید؟؟ (البته مى دونم شاید کامنتم خونده نشه ولى به هر حال)
    اگه میشه یه اطلاع رسانى بکنید
    با تشکر

  43. Sand کاربر مهمان

    و من بعد اینهمه مدت ، همچنان با قطره ای امید در انتظار یک پست جدید…

  44. Mohammad~Ap کاربر مهمان

    عالی اگه واسه PC بیاد خوبه

  45. علی کاربر مهمان

    سایت خوبی بودید ولی حیف

  46. سید کاربر مهمان

    سلام من امروز این سایت دیدم گیمر حرفه ایی نیسم اما دوست داشتم شرایط و امکاناتشو داشتم و یه گیمیر و استریمر بودم .سایت خیلی خوبیه مطالب قدیمی اما جالبن .یه غمی دلمو گرفت کاش ادمین بهم بگه چکار میکنه و کجاست .کاش این سایتو اپدیت میکرد مطمنم درامد بسیار بالایی داشت براش❤️

  47. احمد کاربر مهمان

    بیشتر از 7 سال گذشته !!! داره 30 سالت میشه

    کجایی پس؟ 🙁

    اخرش نفهمیدم چرا غیبت زد؟!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *