نکات مثبت
  • داستان بسیار عالی
  • طراحی خوب کارکتر ها
  • شخصیت پردازی بی نقص
  • وجود صحنه های اکشن هیجان انگیز
نکات منفی
  • افت فریم در بعضی از صحنه ها

9.25

10

چند روزی از عرضه بازی جدید استدیو تل تیل گیمز یعنی گرگ در میان ما (The Wolf Among Us) می گذرد. استودیویی که سال گذشته با ساخت بازی مرده متحرک علاوه بر برترین بازی سال توانست لقب برترین استویدو بازی سازی را نیز از آن خود کند. گرگ ها در میان ما بر اساس کتاب های کمیک   Fables  به نویسندگی بیل ویلینگهام (Bill Willingham) ساخته شده و قرار است در پنج قسمت به صورت دانلودی عرضه شود. با توجه به موفیقت بازی قبلی این استودیو بسیاری انتظار یک بازی درجه یک و عالی را از گرگ ها در میان ما داشتند که باید همین جا گفت بازی کاملا راضی کننده و یا بهتر است بگویم عالی است!

نام: The Wolf Among Us

سازنده: Telltale Games

ناشر: Telltale Games

سبک: Graphic adventure

پلتفرم: PC.PS3.XBOX 360

تاریخ عرضه: Oct 2013

گرگ بزرگ

اگر مرده متحرک را بازی کرده باشید می دانید که داستان مهم ترین بخش بازی است اما بگذارید تا آخر سر به بررسی آن بپردازیم و فعلا به موارد دیگر بازی نگاهی بیندازیم. در نگاه اول مهم ترین چیزی که توجه شما را جلب می کند گرافیک بازی است. گرافیک بازی به صورت سل شید بوده اما فکر نکنید چون بازی گرافیک بالایی ندارد از ارزش های بازی  کاسته می شود. طراحی چهره کارکتر ها به بهترین نحو ممکن صورت گرفته و احساسات در حالت های مختلف در چهره آن ها به بهترین صورت دیده می شود. به عنوان مثال وقتی کارکتری در حال حرف زدن است تمام اجزای صورت در حرکت هستند تا احساسات به بهترین نحو ممکن به بازی کننده منتقل شود. از نظر گیم پلی بازی دقیقا یک مرده متحرک با داستان و کارکتر های جدید است. همانند قبل در یک محیط قرار میگیرید و بعد از گشتن محیط و شنیدن دیالوگ های نسبتا طولانی بین کارکتر که که البته اصلا هم خسته کننده نیست وارد محیط جدید می شوید. البته در این بین صحنه های اکشن زیبا و هیجان انگیزی هم وجود دارد که با دکمه زنی نیز همراه هستند. همانند مرده متحرک آیتم هایی که در طول بازی به دست می آورید در سمت چپ تصویر نشان داده می شوند. در کل بازی در زمینه گیم پلی چیز جدیدی ندارد و فقط مکانیک های بازی قبلی را به بلوغ رسانده است. به عنوان مثال سیستم انتخاب دیالوگ دقیقا همانند مرده متحرک بوده و فقط از نظر ظاهری تغییر پیدا کرده.

در بازی صحنه های اکشن هیجان انگیزی وجود دارد که با دکمه زنی نیز همراه هستند.

باید این سر را بررسی کنید.واقعا لذت بخش است!

بیگ بزرگ

اما می رسیم به مهم ترین بخش بازی یعنی داستان آن! اول از همه بدانید که در بازی با یک داستان جنایی با کمی المان های تخیلی همرا هستید که در ادامه به آن ها اشاره می کنم. شما در بازی کنترل شخصی با نام بیگبی ولف (Bigby Wolf) که کلانتر شهر Fabletown است  را بر عهده دارید که به نام Big Bad Wolf نیز شناخته می شود. او در این بازی روی پرونده یک قتل مرموز کار می‌کند که بعد ها تبدیل به یک پرونده قتل های زنجیره ای می شود.اما تمام تمرکز بیگبی روی پرونده قتل نیست زیرا او مشکلات شخصی خود را نیز دارد. از نظر شخصیت پردازی بازی هیچ کم و کسری ندارد. بیگبی شخصی ساکت است که نسبت به لی خیلی زود  عصبانی میشود و اکثر مواقع سیگار می کشد. شخصیت های فرعی زیادی هم در بازی وجود دارند که جالب ترین آن ها حیوانات هستند. همان طور که در بالا اشاره کردم بازی دارای المان های تخیلی هست و این المان ها همان حیوانات هستند که می توانند حرف بزنند و البته نقش مهمی نیز در داستان بازی دارند. نکته دیگر در مورد شخصیت پردازی بازی این است که کارکتر ها دارانی نیمه ای تاریک هستند که آن ها را تبدیل به هیولا هایی میکند درست همانند شرک!حتما از نام بیگبی متوجه شده اید که در هنگام استفاده از حالت تاریکی او تبدیل به گرگ می شود البته یک گرگ انسان نما!

 داستان بازی از بسیار آرام آغاز می شود. ولف زنی را از دست شخصی   که در حال کتک زدن آن است نجات می دهد و چند روز بعد شاهد کشته شدن آن زن می شود. بیگبی روز بعد سر زن را جلوی خانه خود می بیند و احتمال می دهد که همان مرد قاتل او باشد. بنابراین به همراه دوست و همکارش  به پیگیری پرونده می روند. آخر داستان قسمت اول هم غافلگیری جالبی دارد که بهتر است خودتان آن را ببینید. همان طور که در بالا اشاره کردم بازی در مورد قتل های زنجیره ای است پس در بازی چندین بار سر های قطع شده را خواهید دید. درست همانند مرده متحرک نیز در بازی چندین انتخاب مهم پیش رو دارید که روند بازی را تغییر داده و انتخاب های دیگر تاثیراتی کوچک در دیالوگ های رد و بدل شده و یا موارد دیگر می گذارد.

با کمک این اینه می توانید افرا مختلف را مشاهده کنید.

آقای تد!یکی از حیوانات سخن گو داخل بازی.

این داستان برایتان آشنا نیست؟

بیگی گرگه!

خوشبختانه و یا بدبختانه بازی جدید استودیو تل تیل با بازی قبلی آن ها یعنی مرده متحرک مقایسه می شود اما اصلا جای نگرانی وجود ندارد زیرا بازی با سربلندی تمام از این مقایسه بیرون می آید. بازی دارای داستانی کاملا جدید است که کمتر در بازی های رایانه ای به آن پرداخته شده. به شخصه به شدت منتظر عرضه قسمت دوم هستم تا از داستان بازی سیراب شوم!چیزی که امروزه بسیاری از بازی ها آن را فدای گرافیک پر زرق و برق کرده اند.

26 نظر برای “داستان گرگ ها | نقد و بررسی بازی The Wolf Among Us

در صورتی که نظر شما به پست مربوط نیست لطفاً از صفحه تماس با من استفاده کنید.

برای اینکه بازی در حال انجامتان یا بازی مورد علاقه یتان در کنار نام و آواتار شما در قسمت نظرات نمایش داده شود، میتوانید وارد پروفایل خود شده و آن را اضافه کنید.

با کلیک روی هر یک از دکمه های زیر می توانید نظرات مربوط به گروه خاصی از کاربران را مخفی کنید. برای مثال روی دکمه کاربر تازه کار کلیک کنید تا تمام نظرات مربوط به همه کاربران تازه کار ناپدید شود. توجه داشته باشید که در این صورت جواب دیگر گروه ها به کامنت مربوطه هم ناپدید خواهند شد.

مدیریت سایت حـــــــــرفه ای کاربر فعال کاربر تازه کار
پنهان کردن / نمایش نظرات کاربران
  1. M.A 8 تازه کار

    خوب بود فقط تو قسمت پلتفرم به جای pc نوشتید ps

    1. hossein code مدیریت سایت هیچی!

      ممنون از اطلاع
      اصلاح شد

  2. Farid کاربر مهمان

    خوب بود ممنون

    1. M.N.EZIO تازه کار

      من جای شما باشم همین الان برای تهیش اقدام می کنم.از همین الان به شدت منتظر قسمت بعدی ام

  3. Ehsan کاربر مهمان

    مرسیی بسیار.
    فکر نمیکردم عنوان خوبی از کار دراومده باشه. ینی اصن فکر نمیکردم بعد واکینگ دد عنوان خفن دیگه ای از این استودیو ببینم.
    اما اینطور که نوشتین، حتما باید تهیش کنم!
    بازم مرسییی (:

  4. محمد کاربر مهمان

    ممنون از نقد!
    واقعا بازی عالیه!
    داستان فراموش نشه..
    ممنون

  5. PouryaKht کاربر برتر

    قشنگههههههههههه

  6. امید کاربر مهمان

    اقا ممنون بابت نقد اگه میشه داستان کامل بازی رو هم بگید

  7. amir kalak کاربر مهمان

    این بازی دو بعدیه؟

    1. Ehsan کاربر مهمان

      نه دوبعدی نیست، سه بعدیه.
      ولی تکسچرینگ و مدل سازی و… طوری انجام دادن که شبیه دو بعدی بنظر برسه.
      سه بعدی، دوبعدی نماست D:
      مثل The Walking Dead

  8. batavm کاربر مهمان

    نقد رو بعدا می خونم چون بازی رو تموم نکردم و می ترسم داستان لو بره ولی یه تشکر جانانه می خوام از سایتتون بکنم که به تازگی باهاش آسنا شدم.
    من سایت های بازی زیادی رو دیدم ولی سایتتون واقعا متفاوته و سعی کنید همین تفاوت ها رو حفظ و بیشتر کنید.
    قسمت زیرنویس هم یه کار تک هست و سعی کنید حتما ادامه بدیدش.
    اگر امکانش هست ویدیوی مراحل بازی metal gear solid 4 رو هم با زیر نویس قرار بدید.

    1. hossein code مدیریت سایت هیچی!

      ممنون

      به احتمال زیاد MGS رو به صورت مشاهده انلاین بذارم به زودی

  9. آرمین کاربر مهمان

    سلام.من داریم بازیش میکنم، اما چون زبانم خوب نیست متوجه نمیشم کدوم جواب رو باید انتخاب کنم اگه جوابی ندیم چه تاثیری داره و یا اگر جواب درست ندیم؟

    1. hossein code مدیریت سایت هیچی!

      انتخاب دیالوگ ها صد در صد تو بازی تاثیر داره. مثلا وقتی با کسی حرف میزنی اگه باهاش خوب حرف بزنی ممکنه تو صحنه های بعدی به کمکت بیاد یا برعکس به ضررت کار کنه. همچنین تو کشته شدن یا کشته نشدن افراد هم تاثیر داره.

  10. علیرضا کاربر مهمان

    زدم دانلود…..
    به وبم بیا

  11. Layken حـــــــــرفه ای

    مرسی بابت نقد زیباتون
    فقط به نظر من 9.25 برای این بازی زیاده
    به نظرم 8.5 میتونست نمره خوبی باشه

    1. M.N.EZIO تازه کار

      به هر جال هر کسی نظری داره!
      من داستان رو خیلی مهم می دونم و ممکنه شما گرافیک یا گیم پلی

  12. احمد کاربر مهمان

    قسمت دومش کی میاد ؟؟؟

    1. hossein code مدیریت سایت هیچی!

      هنوز مشخص نیست

  13. erfan کاربر برتر

    مرسی از نقد
    این داستانش نیاز به زبان قوی داره؟
    فصل بعدی د واکینگ دد چی شد؟!!

    1. M.N.EZIO تازه کار

      داستان زبان زیاد قوی نمی خواد البته اگر بخواید داستان رو دقیق بفهمید باید زبانتون خوبه باشه تا معنی دیالوگ رو رو متوجه شید اما کلا نه زبا قوی نمی خواد.
      فصل 2 واگینگ دد هم فعلا مشخص نیست.

  14. emad_heydari تازه کار

    بی سر و صدا میاد و طوفان برپا میکنه

  15. aliselki تازه کار

    ولی من افت فریم ندیدم نمیدونم چرا ایراد گرفتید.

  16. BigBadDude کاربر مهمان

    داستان درگیر کننده، موسیقی فوق العاده، کاراکتر نقش اول بیست!

    !

    10

    سبک جدید comic مانندی که telltale وارد بازی ها کرد خیلی خوب از آب در اومد و با The Wolf Among Us تثبیت شد که البته این تثبیت ، مدیون انتخاب Comic مناسبی از Bill Willingham یعنی Fables بود.
    شایعات از این قراره که قرار شده در season بعدی بازی سیندرلا (Cindy the spyیا سیندی جاسوس!) که به عنوان جاسوس همراه Bigby کمک می کند(دست راست Bigby) حضور داشته باشد طبق شایعات نام season بعدی “The Glass Slipper” (یا همان کفش شیشه ای سیندرلا) خواهد بود ، که البته با توجه به پر رنگ بودن نقش سیندرلا در Fables (حتی پر رنگ تر از سفید برفی)و اینکه این سری بازی ها بر طبق Fables ادامه خواهند یافت، چنین عنوانی برای season بعدی بعید نیست. که البته امیدوارم Bigby همچنان حضور داشته باشد و ما را ترک نکند چون دلم برایش تنگ خواهد شد!

    1. hossein code مدیریت سایت هیچی!

      مرسی از اطلاعاتی که دادی

  17. GENERAL
    GENERAL تازه کار منتظر پی سی جدیدم هستم

    گیم پلی جذاب

    با توجه به اینکه از یک استدیوی مستقل هست نمیشه زیاد بهش خرده گرفت

    7

    بازی خوبی از آب دراومده.در برخی جاها حتی از والکینگ دد هم بهتر عمل کرده و رشد خیلی خوبی داشته و از نظر داستانی پتانسیل بالایی داره

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *