مدتی است تریلرهای معنادار و مستند شکلی از چگونگی شکل گیری شهر کلمبیا در بازی Bioshock: Infinite منتشر میشود که نباید به راحتی از کنار آنها گذشت. در این پست توضیحاتی که راوی در حین تریلرها میگوید را ترجمه کرده ایم و توضیحات اضافی نیز افزوده ایم. این تریلرها با نام Columbia – A Modern Day Icarus منتشر میشوند که تاکنون دو قسمت آن منتشر شده و قسمت های دیگری نیز دارد که بعد از انتشار به آنها نیز خواهیم پرداخت. سعی شده تصاویری از بخش های مهم قرار داده شود تا کسانی که قادر به تماشای تریلر نیستند هم در جریان باشند.

قسمت اول:

1893، نمایشگاه جهانی کلمبیا، اجتماع بزرگترین دست آوردهای مربوط به تکنولوژی که جهان به خود دیده است. در این بین یکی از این نمایشها بالاتر از دیگران قرار گرفت: شهر شناور کلمبیا. حاصل اراده و آینده نگری یک مرد: زَکَری کامستاک (Zachary Comstock). «و خدا دید که شرارت انسان بسیار زیاد است. و همین باعث شد از اینکه انسان را در زمین آفریده است پیشمان شود.» پیامبری خود برخواسته و مذهبی که بر دیگر پدران پدید آورنده آمریکا (Founding Fathers of America) نائل گشته است.

زَکَری کامستاک، خالق شهر شناور کلمبیا و به نوعی اندرو ریان این نسخه

founder fathers of america

سه تن از پدران پدیدآورنده آمریکا: جرج واشینگتون، بنجامین فرانکلین و توماس جفرسون

برای مدتی کلمبیا به اولویت ایالات متحده تبدیل شد. تنشی بین آنها تحت مدیریت McKinley در حال شکل گیری بود. در سال 1901، این تنش به حد نهایت خود رسید و کلمبیا بر خلاف خواسته‌ی آمریکا پایان خشونت آمیزی به انقلاب بوکسورها (Boxer Rebellion) در چین داد. دادگاه بازگشت تسلیم شدن سریع کلمبیا را خواستار شد. اما کلمبیا در عوض از اتحادیه جدا شد (کلمبیا تجسم شخصیتی مونث آمریکا بود و در ابتدا افتخار آمریکا تلقی میشد. این دو تا قبل از این اتفاق با هم یک اتحادیه (Union) تشکیل داده بودند). در مارچ 1981 یک ساختمان مرموز در ارتفاعات آلپ پیدا شد. ساختمانی که از آسمان سقوط کرده بود. درون ساختمان جعبه ای پیدا شد که اشیای با ارزشی متعلق به کلمبیا در آن وجود داشت. بسیاری از آنها ممکن بود کلید حل معماهای مرموز مربوط به کلمبیا باشند اما بعضی دیگر از آنها سوالات جدید و تامل برانگیزی به وجود آوردند. اینکه چه چیزی باعث شد کلمبیا از آمریکا جدا شود؟ کلمبیا سالها پیش به یکباره کجا ناپدید شد؟ و مهمتر از همه، در حال حاضر بقیه شهر کجاست؟

ساختمان سقوط کرده از کلمبیا در ارتفاعات آلپ

قسمت دوم:

درست است کلمبیا از دید عموم مردم پنهان شده اما هنوز هم داستانهایی در مورد آن شهر شناور در هوا شنیده میشود که هرکدام خیال‌پردازانه تر از دیگری است. پرنده‌ای شیطانی که توجه افکار عمومی در سراسر جهان را به خود جلب کرده است. حتی شعرهایی هم برای ترساندن بچه ها ساخته شده است: «سانگ برد ها، سانگ بردها،‌ ببین دارند پرواز میکنند، بچه ها را از آسمان پرت میکنند، وقتی بچه های کوچک کار خطایی کنند، آنها را به قبرشان راهنمایی میکنند».

در تریلرها اشاراتی به پاریس میشود، برج ایفل را در گوشه سمت چپ میبینید.

پژوهشگران بر این باور بودند که این فقط یک داستان بچه‌گانه است. تا اینکه در سال 1920 تصاویری از سانگ بردها (Songbird) منتشر شد. نظریه های بسیاری در مورد ریشه و هدف این موجود منتشر شد. نظریه ای که بیشتر از دیگران مورد پذیرش قرار گرفت این بود که سانگ برد نگهبان شهر کلمبیا در برابر هجوم عوامل خارجی هستند.

تصویری از سانگ‌برد در حال پرواز در مدرک کشف شده

اما مدارکی که در آلپ پیدا شده بود چیز دیگری میگفت: شاید هدف سانگ برد این نیست که نگذارند کسی وارد شهر کلمبیا شود، در عوض نگذارد چیزی یا کسی از شهر خارج شود. این کَس، ملقب به بره‌ی کلمبیا، بچه‌ای است که همه به او احترام میگذارند و در عین حال در بند سانگ برد است. چه چیزی در مورد این بچه تهدید کننده است که لازم است نگهبانی به این شیطان صفتی از او محافظت کند؟

بره‌ی کلمبیا

بچه‌ای که سانگ برد از او محافظت میکند همان الیزابت است (یکی از انگشتان هر دو ناقص است).

 

ادامه دارد…

11 نظر برای “Columbia – A Modern Day Icarus | ترجمه تریلرهای Bioshock: Infinite

در صورتی که نظر شما به پست مربوط نیست لطفاً از صفحه تماس با من استفاده کنید.

برای اینکه بازی در حال انجامتان یا بازی مورد علاقه یتان در کنار نام و آواتار شما در قسمت نظرات نمایش داده شود، میتوانید وارد پروفایل خود شده و آن را اضافه کنید.

با کلیک روی هر یک از دکمه های زیر می توانید نظرات مربوط به گروه خاصی از کاربران را مخفی کنید. برای مثال روی دکمه کاربر تازه کار کلیک کنید تا تمام نظرات مربوط به همه کاربران تازه کار ناپدید شود. توجه داشته باشید که در این صورت جواب دیگر گروه ها به کامنت مربوطه هم ناپدید خواهند شد.

مدیریت سایت حـــــــــرفه ای کاربر فعال کاربر تازه کار
پنهان کردن / نمایش نظرات کاربران
  1. sina کاربر مهمان

    حسین جان یه چیزی هم از کرایسیس بذار من هیچ خبری ازش ندارم 🙂

    1. hossein code مدیریت سایت هیچی!

      حتما! بذار بازی بیاد ببینیم چیکار کرده بعد D:

  2. sina کاربر مهمان

    نه دیگه نیومده بذار خخخخ پیش نمایش میخوام :(((( من هیچی ازش ندیدم :((((

  3. Layken حـــــــــرفه ای

    برخی اوقات داستان بازی را با کارهای { ژول ورن } اشتباهی میگیرم ، امیدوارم بتونه موفقیت قسمت اول رو تکرار کنه

  4. ایمان کاربر مهمان

    لطفا عکس ها رو کمتر کن تا حجم صفحه بیاد پایین تر و اندازه تصویر رو بیشتر کن تا ببینیم چی میبینیم… ممنون جالب بود.

    1. hossein code مدیریت سایت هیچی!

      تعداد عکس ها رو به حداقل رسوندم که این تعداد شده چون همشون بودنشون لازمه.

      اندازه تصویر هم مناسبه و کیفیت پایین عکسا به خاطر جو مستند مانند خود تریلره و اینکه عکس هارو خودم از تریلر گرفتم و برای همین پایین اومده.

      برای مطالب بعدی سعی میکنیم حتما کیفیت عکسها بالاتر و حجمشون کمتر باشه.

  5. پارسا کاربر مهمان

    سلام خسته نباشید آقا من بازی رو تموم کردم اما درست نفهمیدم آخرشو میشه شرح کامل دهید

    1. hossein code مدیریت سایت هیچی!

      به زودی ارسال میشه شایدم همین امشب

  6. GHOST حـــــــــرفه ای mafia1

    فک کنم دلم بخواد بازیش کنم البته اگه داش حسین تاییدش کنه.
    تایید میکنی داداش

    1. hossein code مدیریت سایت هیچی!

      یه چیزی هم از تایید اونورتر!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *